FAQ

FAQ pro Zákazníka:

 

Musím přijmout Cookies, abych nakoupil na tomto portále?

Nikoliv, i neudělením souhlasu lze na našem portálu nakoupit. Mohou však být omezeny určité funkce, jako například neuložení vašich přihlašovacích údajů a hesla do zákaznické sekce do vašeho prohlížeče. V případě neudělení souhlasu o vás systém nezjišťuje a neukládá  žádné osobní údaje. Například Google Analytics, který sleduje návštěvnost a přístupy na stránky, vaši návštěvu bude anonymizovat.

 

Jaké osobní údaje o mé osobě ukládáte a používáte a jak?

Vždy to jsou taková data, která nám sami a dobrovolně sdělíte. K provedení objednávky jsou nutné vaše iniciály, e-mail, telefonní číslo a adresa bydliště (v případě dodání na adresu vašeho bydliště). V případě registrace jako zákazník (nepovinné) to pak bude také uživatelské jméno a heslo, které uchováváme v šifrované podobě. Tyto data používáme jen pro potřeby provedení objednávky a doručení zboží. Tyto údaje jsou uchovány v administraci portálu na serverech firmy Active24, která nám poskytuje webhosting. Dále tyto informace musíme předat samotným prodejcům, aby mohli zboží exportovat k vám. Prodejce vidí vaše údaje ve svém administračním rozhraní a také mu tyto informace přijdou jako notifikace na e-mail. Na vaši žádost zaslanou na e-mail info@bezvaruce.cz je možno požádat o výmaz vašich osobních údajů z našich serverů. V tomto případě se všechny vaše osobní údaje smažou. Tím také bude zrušen váš zákaznický účet. Od tohoto okamžiku bude vše tak, jak to bylo před momentem, kdy jste u nás zadali vaše osobní údaje.

Pokud nám dáte dobrovolný souhlas se zasíláním newsletteru (Novinky, Upoutávky na akce, Slevy apod.) a to před momentem odeslání objednávky, kde se nachází možnost si tuto volbu aktivovat, můžeme vám nepravidelně a to ve frekvenci 1x za měsíc maximálně zaslat e-mail. V tomto případě jsou vaše osobní údaje a to konktrétně jméno a příjmení a vaše e-mailová adresa předány do služby Ecomail, která tuto rozesílku e-mailu technicky zabezpečuje. Souhlas se zasíláním je samozřejmě možno kdykoliv odvolat a to kliknutím na Odhlásit newsletter přímo v zaslaném e-mailu nebo nám napište na info@bezvaruce.cz a my vás okamžitě z databáze smažeme. Poskytnutím souhlasu se zasíláním newsletteru dáváte také souhlas, aby vám tento newsletter zasílal také daný prodejce, od kterého jste nakoupil. Odhlášení e-mailu od prodejce je možno kontaktováním daného prodejce a vyslovením nesouhlasu se zasíláním.

 

Jaký je to s platbou za zboží od více výrobců v jedné objednávce?
Vyberete si zboží, které chcete zakoupit a v Pokladně si zvolíte dopravu. Platba lze s ohledem na specifikace tohoto portálu provést pouze platebním převodem. Platíte na bankovní účet portálu BezvaRuce. Po přijetí platby rozesíláme prodejcům objednávky a ti vám zboží vyexpedují. Každý prodejce pak uloží do systému sledovací číslo zásilky a to vám přijde na e-mail.

 

Jak funguje doprava zboží od více prodejců? Kolik taková doprava stojí?
Každý prodejce má nastaveny své přepravní služby a ceny za ně. V Pokladně si volíte pro každého prodejce, od kterého máte v plánu zakoupit zboží, jakou přepravní službu využijete a tou vám bude zaslán balík od tohoto výrobce. Máte-li například v Košíku 3 produkty od 3 prodejců, v Pokladně vyberete 3x druh přepravy, zaplatíte tedy 3x poštovné a dojdou vám na uvedenou adresu či výdejní místo 3 balíky.

 

Kdo vystaví fakturu a kdy jí dostanu?
Fakturu vystavuje vždy prodejce a bude vložena do zásilky nebo zaslána elektronicky na váš e-mail uvedený v objednávce.

 

Kdy mohu očekávat zásilku nebo více zásilek?

Každý prodejce na svém obchodním profilu, tak u každého produktu uvedeno, jaká je orientační doba dodání. Pokud se nejedná o zboží vyrobené na míru, na zakázku, tak je zboží odesláno obvykle do pár dnů od objednávky, resp. přijetí vaší platby na náš účet. Můžou však nastat nečekané prodlevy vzniklé například nemoci či zpožděním díky přepravní službě. O plánované dovolené či nemoci by měl každý prodejce informovat na svém obchodním profilu. V případě, že budete mít dotaz na dobu dodání, stačí zkontaktovat přímo daného prodejce.

 

Mohu odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů od doručení?

Ano, samozřejmě. Lze to provést buď přímo s daným prodejcem, na kterého budete mít kontakt na jeho faktuře, kterou vám zašle v zásilce, anebo můžete využít náš univerzální formulář ke stažení a zaslat nám ho na náš e-mail info@bezvaruce.cz  a my zkontaktujeme daného prodejce a ten s vámi vrácení zboží již vyřeší. V případě vrácení v zákonné lhůtě 14 dnů od převzetí zásilky vám zašleme peníze zpět na bankovní účet, ze kterého byla platba od vás přijata, pokud se nedohodneme na jiném způsobu vrácení peněz. Vrácení zboží v zákonné lhůtě se nevztahuje na zboží podléhající rychlé zkáze, zboží vyrobené na míru dle přání kupujícího či zboží, které bylo na přání kupujícího upraveno dle jeho přání. Na vrácení peněz na účet máme 30 dnů od dodání vráceného zboží do rukou prodejce. Vrácené zboží se vždy zasílá na adresu prodejce. Odstoupení od smlouvy nelze využít v případě zakoupení prostoru pro prodej zboží na našem portále.

 

Mohu zboží reklamovat?

Ano, opět, stejně jako v případě vrácení zboží, můžete kontaktovat přímo prodejce, nebo můžete reklamaci podat přes náš univerzální formulář  ke stažení a zaslat nám ho elektronicky na info@bezvaruce.cz a my kontaktujeme prodejce a ten s vámi reklamaci vyřeší. Na reklamaci máte ze zákona 2 roky od data převzetí zásilky. Podmínky reklamace se řídí občanským zákoníkem.

 

Jak je to s DPH? Jaké ceny jsou zobrazeny?

Ceny uvedené na portálu jsou vždy konečné. V případě prodejce, který je plátce DPH, jsou ceny uvedeny včetně DPH. Prodejce vám již nesmí naúčtovat vyšší částku za zboží. Pokud by se ta stalo, ihned nás kontaktujte na info@bezvaruce.cz. Neplátce DPH vám zašle dokument „Faktura“ a na ní bude uvedeno „Nejsem plátce DPH“, prodejce plátce DPH vám zašle dokument „Faktura – Daňový dokad“ nebo jen „Daňový doklad“ a na něm musí být rozepsáno výše a sazba DPH.

 

V zásilce mi nepřišla faktura, co mám dělat?

Může se jednat o chybu na straně prodejce, to se občas stane, i když by nemělo. V tomto případě nás kontaktuje na e-mail info@bezvaruce.cz a my oslovíme daného prodejce s žádosti o zaslání elektronickou cestou.

 

Kde najdu výpis všech mých objednávek?

Pokud jste provedli registraci jako Zákazník, pak se stačí přihlásit do svého zákaznického účtu a v menu je záložka „Objednávky zboží“. V profilu zákazníka si také můžete změnit fakturační a dodací adresy a kontaktní údaje.

 

 

 

FAQ pro Prodejce:

Mohu se zaregistrovat  jako prodejce na tomto portálu?
Ano, můžete a to na tomto odkazu

 

Co je Start-up?
Start-up je začátek. Jsme mladý projekt a rozvíjíme se. Náš zdroj financí jsou příspěvky za nákup členství. Každý výrobce, který u nás chce prodávat své hand made výrobky tedy přispívá na vývoj a rozvoj portálu. Příspěvek za roční členství a prodej vašich produktů na našem portálu je nevratný.

 

Kolik stojí členství jako prodejce?
Nabízíme tarif s poplatkem za členství na uvedené časové období a bez dalších poplatků při vložení nebo prodeji zboží.

 

Proč se platí předem?
Zakoupením tarifu – členství podpoříte start-upový projekt BezvaRuce. Důvodem je také bezpečnost a férovost mezi výrobcem, námi a zákazníkem.

 

Potřebuji k prodeji IČO?
Ano, k zakoupení členství na našem portále je potřeba mít IČO. Hrajeme fér a totéž požadujeme i od vás.

 

Objednám si členství, co pak?
Po úspěšném podpoření projektu BezvaRuce objednáním členství (tarifu) a jeho zaplacení vaši objednávku zkontrolujeme a zašleme vám instrukce přihlášení do administrace. Obvykle do 24hod od zaslání platby převodem.

 

Jak funguje tarif Na rok?
Tímto tarifem dostanete členství na určité časové období, ve kterém můžete vystavit a prodávat své výrobky. Neplatíte žádné další poplatky za vystavení ani při prodeji výrobků. Před expiraci zaplacené doby vás budeme informovat – po expiraci členství se váš účet kompletně a nenávratně smaže z našich serverů.

 

Můžu si zvolit druh dopravy a cenu za něj?
Ano, v administraci vašeho profilu. Zvolíte si nejlepší volbu a tu vám pak systém u vašich produktů nastaví. Ceny za dopravu si také můžete zvolit podle sebe. Druh dopravy a ceny se určují globálně pro všechny vaše produkty. V budoucnu plánujeme tuto volbu mít také u jednotlivých výrobků.

 

Jak je to s platbou za prodané zboží?
Po objednávce zboží zákazníkem vám přijde objednávka do vašeho administračního rozhraní a informační e-mail se statusem „Čeká na vyřízení“. To je stav, doba, než zákazník zašle peníze a ty se připíšou na náš bankovní účet. Jakmile se tohle stane, změní se stav na „Dokončeno“. V tu chvíli máme peníze od zákazníka na našem účtu a vy odesíláte zboží. Po doručení zboří a uplynutí 14 denní doby, kdy má zákazník právo zboží vrátit, vám zasíláme peníze na váš bankovní účet uvedený při registraci.

 

Kdo vystavuje fakturu a na koho?
Fakturu vystavuje Prodejce (vy) a zákazníkem je Kupující vašich produktů. Faktura se přikládá do balíku či zašle elektronicky. Portál BezvaRuce je pouze Zprostředkovatel obchodu a služeb a nevystavuje vašim zákazníkům faktury.

 

Slyšeli jsme něco o nové verzi portálu, o co jde?
Ano, během roku 2021 jsme udělali novou verzi portálu, na kterou se aktuálně díváte.

 

Zaručíte mi objednávky?
Bohužel tohle vám nezajistí nikdo a nikde. Stejně jako zdraví a štěstí. To, zda se bude budou vaše produkty prodávat závisí na mnoha faktorech. Ale i přesto se budeme snažit aktivně pro toto udělat maximum. Své prodeje však můžete podpořit aktivním sdílením svého profilu na sociální sítě, placenou reklamou na vhodných místech apod.

 

Jakou děláte portálu reklamu?
Prezentujeme se převážně na sociálních sítích a to jak sdílením produktů, tak tvořením upoutávkových příspěvků na daného výrobce. Samozřejmostí jsou obecné a placené reklamy na náš e-shop.

 

Jakou máte sledovanost portálu?
Aktuální počty z Google Analytics hovoří o denním průměru 350 návštěvníků a toto čísla pořád roste.

 

Portál prý pomáhá druhým, můžete o tom napsat více?
S velkým srdcem podporujeme ty, kteří to potřebují. Nepravidelně darujeme finanční obnosy Dobrému anděli a podporujeme projekt Znesnáze21. Účastníme se také různých aukcí, kdy výtěžek jde na onkoláčky a
podobně.

 

Kolik zaměstnanců má portál BezvaRuce?
Žádného. Náš tým dobrovolníků dělá pro vás vše ve svém volném čase a zadarmo.

 

Jak nakládáte s financemi?
Všechny finance získané z podpory start-upu formou zakoupení členství na tomto portálu dáváme do vývoje e-shopu a do podpory potřebným. Část peněz také jde na reklamu, provozní potřeby, grafika, programátory, účetní, právníka. Peníze za členství prodejce jsou tedy nevratné.

 

Máte vlastní sklad?
Ne, všechny produkty na tomto portále mají výrobci skladem u sebe. Portál v současné chvíli nedisponuje vlastním
skladem a ani to není v blízké době v plánu.

 

Kolik prodejců u vás může prodávat?
Kapacita je aktuálně neomezená.