FAQ

FAQ pro Zákazníka:

 

Musím přijmout Cookies, abych nakoupil na tomto portále?

Nikoliv, i neudělením souhlasu lze na našem portálu nakoupit. Mohou však být omezeny určité funkce, jako například neuložení vašich přihlašovacích údajů a hesla do zákaznické sekce do vašeho prohlížeče. V případě neudělení souhlasu o vás systém nezjišťuje a neukládá  žádné osobní údaje. Například Google Analytics, který sleduje návštěvnost a přístupy na stránky, vaši návštěvu bude anonymizovat.

 

Jaké osobní údaje o mé osobě ukládáte a používáte a jak?

Vždy to jsou taková data, která nám sami a dobrovolně sdělíte. K provedení objednávky jsou nutné vaše iniciály, e-mail, telefonní číslo a adresa bydliště (v případě dodání na adresu vašeho bydliště). V případě registrace jako zákazník (nepovinné) to pak bude také uživatelské jméno a heslo, které uchováváme v šifrované podobě. Tyto data používáme jen pro potřeby provedení objednávky a doručení zboží. Tyto údaje jsou uchovány v administraci portálu na serverech firmy Active24, která nám poskytuje webhosting. Dále tyto informace musíme předat samotným prodejcům, aby mohli zboží exportovat k vám. Prodejce vidí vaše údaje ve svém administračním rozhraní a také mu tyto informace přijdou jako notifikace na e-mail. Na vaši žádost zaslanou na e-mail info@bezvaruce.cz je možno požádat o výmaz vašich osobních údajů z našich serverů. V tomto případě se všechny vaše osobní údaje smažou. Tím také bude zrušen váš zákaznický účet. Od tohoto okamžiku bude vše tak, jak to bylo před momentem, kdy jste u nás zadali vaše osobní údaje.

Pokud nám dáte dobrovolný souhlas se zasíláním newsletteru (Novinky, Upoutávky na akce, Slevy apod.) a to před momentem odeslání objednávky, kde se nachází možnost si tuto volbu aktivovat, můžeme vám nepravidelně a to ve frekvenci 1x za měsíc maximálně zaslat e-mail. V tomto případě jsou vaše osobní údaje a to konktrétně jméno a příjmení a vaše e-mailová adresa předány do služby Ecomail, která tuto rozesílku e-mailu technicky zabezpečuje. Souhlas se zasíláním je samozřejmě možno kdykoliv odvolat a to kliknutím na Odhlásit newsletter přímo v zaslaném e-mailu nebo nám napište na info@bezvaruce.cz a my vás okamžitě z databáze smažeme. Poskytnutím souhlasu se zasíláním newsletteru dáváte také souhlas, aby vám tento newsletter zasílal také daný prodejce, od kterého jste nakoupil. Odhlášení e-mailu od prodejce je možno kontaktováním daného prodejce a vyslovením nesouhlasu se zasíláním.

 

Jaký je to s platbou a dopravou za zboží?
Na jednu objednávku lze nakoupit zboží pouze od jednoho prodejce. Po odeslání objednávky vám přijde potvrzení objednávky a následně vás bude kontaktovat prodejce daného zboží, který vám zašle platební údaje a následně samotné zboží přes jednu z uvedených přepravních služeb. Dopravné je zdarma 😉

 

Kdo vystaví fakturu a kdy jí dostanu?

Fakturu vystavuje vždy prodejce a bude vložena do zásilky nebo zaslána elektronicky na váš e-mail uvedený v objednávce.

 

Kdy mohu očekávat zásilku nebo více zásilek?

Každý prodejce na svém obchodním profilu, tak u každého produktu uvedeno, jaká je orientační doba dodání. Pokud se nejedná o zboží vyrobené na míru, na zakázku, tak je zboží odesláno obvykle do pár dnů od objednávky, resp. přijetí vaší platby na náš účet. Můžou však nastat nečekané prodlevy vzniklé například nemoci či zpožděním díky přepravní službě. O plánované dovolené či nemoci by měl každý prodejce informovat na svém obchodním profilu. V případě, že budete mít dotaz na dobu dodání, stačí zkontaktovat přímo daného prodejce.

 

Mohu odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů od doručení?

Ano, samozřejmě. Lze to provést buď přímo s daným prodejcem, na kterého budete mít kontakt na jeho faktuře, kterou vám zašle v zásilce, anebo můžete využít náš univerzální formulář ke stažení a zaslat nám ho na náš e-mail info@bezvaruce.cz  a my zkontaktujeme daného prodejce a ten s vámi vrácení zboží již vyřeší. V případě vrácení v zákonné lhůtě 14 dnů od převzetí zásilky vám zašleme peníze zpět na bankovní účet, ze kterého byla platba od vás přijata, pokud se nedohodneme na jiném způsobu vrácení peněz. Vrácení zboží v zákonné lhůtě se nevztahuje na zboží podléhající rychlé zkáze, zboží vyrobené na míru dle přání kupujícího či zboží, které bylo na přání kupujícího upraveno dle jeho přání. Na vrácení peněz na účet máme 30 dnů od dodání vráceného zboží do rukou prodejce. Vrácené zboží se vždy zasílá na adresu prodejce. Odstoupení od smlouvy nelze využít v případě zakoupení prostoru pro prodej zboží na našem portále.

 

Mohu zboží reklamovat?

Ano, opět, stejně jako v případě vrácení zboží, můžete kontaktovat přímo prodejce, nebo můžete reklamaci podat přes náš univerzální formulář  ke stažení a zaslat nám ho elektronicky na info@bezvaruce.cz a my kontaktujeme prodejce a ten s vámi reklamaci vyřeší. Na reklamaci máte ze zákona 2 roky od data převzetí zásilky. Podmínky reklamace se řídí občanským zákoníkem.

 

Jak je to s DPH? Jaké ceny jsou zobrazeny?

Ceny uvedené na portálu jsou vždy konečné. V případě prodejce, který je plátce DPH, jsou ceny uvedeny včetně DPH. Prodejce vám již nesmí naúčtovat vyšší částku za zboží. Pokud by se ta stalo, ihned nás kontaktujte na info@bezvaruce.cz. Neplátce DPH vám zašle dokument „Faktura“ a na ní bude uvedeno „Nejsem plátce DPH“, prodejce plátce DPH vám zašle dokument „Faktura – Daňový dokad“ nebo jen „Daňový doklad“ a na něm musí být rozepsáno výše a sazba DPH.

 

V zásilce mi nepřišla faktura, co mám dělat?

Může se jednat o chybu na straně prodejce, to se občas stane, i když by nemělo. V tomto případě nás kontaktuje na e-mail info@bezvaruce.cz a my oslovíme daného prodejce s žádosti o zaslání elektronickou cestou.

 

Kde najdu výpis všech mých objednávek?

Pokud jste provedli registraci jako Zákazník, pak se stačí přihlásit do svého zákaznického účtu a v menu je záložka „Objednávky zboží“. V profilu zákazníka si také můžete změnit fakturační a dodací adresy a kontaktní údaje.

 

 

 

FAQ pro Prodejce:

 

Můžu si zvolit druh dopravy?
V rozhraní Pokladny nikoliv, ale individuálně je možno si se zákazníkem domluvit individuální přepravu. V Pokladně přepravní služby určujeme my, protože to technicky nelze vyřešit, aby každý prodejce měl své vlastní oblíbené přepravní služby.  Dopravné zákazníkům není účtováno.

 

Jak je to s platbou za prodané zboží?
Po objednávce zboží zákazníkem vám přijde objednávka do vašeho administračního rozhraní a informační e-mail se statusem „Čeká na vyřízení“. V tuto chvíli Prodejce odesílá Kupujícímu platební informace a Kupující odesílá platbu. Jakmile se peníze připíšou na účet Prodejce, Prodejce změní v administraci stav objednávk na „Dokončeno“. Po doručení peněz od zákazníka  do 48hod je povinnost odeslat zboží Kupujícímu.

 

Kdo vystavuje fakturu a na koho?
Fakturu vystavuje Prodejce (vy) a zákazníkem je Kupující vašich produktů. Faktura se přikládá do balíku či zašle elektronicky. Portál BezvaRuce je pouze Zprostředkovatel obchodu a služeb a nevystavuje vašim zákazníkům faktury.

 

Zaručíte mi objednávky?
Bohužel tohle vám nezajistí nikdo a nikde. Stejně jako zdraví a štěstí. To, zda se bude budou vaše produkty prodávat závisí na mnoha faktorech. Ale i přesto se budeme snažit aktivně pro toto udělat maximum. Své prodeje však můžete podpořit aktivním sdílením svého profilu na sociální sítě, placenou reklamou na vhodných místech apod.

 

Máte vlastní sklad?
Ne, všechny produkty na tomto portále mají výrobci skladem u sebe. Portál  nedisponuje vlastním
skladem a ani to není v blízké době v plánu.

Aktualizace 5.6.2024