Otázky a odpovědi pro výrobce hand made


Mohu se registrovat jako výrobce a prodávat na tomto portálu?

  • Ano, můžete a to na tomto odkazu

Kolik stojí členství?

  • Nabízíme dva tarify. Jeden s poplatkem za členství na uvedené časové období a bez dalších poplatků při vložení nebo prodeji zboží a druhý tarif s poplatkem jen při prodeji zboží. Aktuální tarify najdete na tomto odkazu

Proč se platí předem?

  • Důvodem je bezpečnost a férovost mezi výrobcem, námi a zákazníkem. Více o bezpečnosti na našem portálu se dozvíte na tomto odkazu

Potřebuji k prodeji IČO?

  • U nás si zakoupíte prodejní prostor, kde můžete vystavit a prodat své produkty. Prodejní prostor si může zakoupit kdokoliv. Forma podnikání je v kompetenci výrobce produktů a my ji neověřujeme - prodávat se smí také bez IČO, viz umělci. Každopádně i na prodej bez IČO spadá povinnost podávat daňové přiznání z přijmu z této činnosti.

Objednám si členství, co pak?

  • Po úspěšném objednání členství a jeho zaplacení vaši objednávku zkontrolujeme a vytvoříme vám uživatelský učet a zašleme vám tyto údaje na váš e-mail, který jste uvedli v objednávce. Tato akce může trvat v závislosti na našich časových možnostech až 24hod. Prosím, vyčkejte. 

Co je ID výrobce?

  • ID je zkratka Identifikace/Identity, což je jedinečné označení výrobce, pod kterým se na portálu prezentujete. ID je vámi zvolený název použitý také v odkazu na váš profil na portálu.

Co je to kredit?

  • Kredit je zakoupený finanční obnos v jisté výši, zobrazený ve virtuální peněžence. Slouží k automatické platbě za prodej zboží v tarifu Marže nebo pro manuální platbu za nadstandartní služby dle vašeho výběru. Tento systém zcela jistě dobře znáte z dobíjecích telefonních sim karet, kdy je nejdříve třeba dobít kredit a až pak je možnost telefonovat. Při vaši registraci na náš portál a výběru tarifu Marže, musíte provést první dobití kreditu. Kredit je možno dobít pro všechny typy tarifu.

Co je to virtuální peněženka?

  • Virtuální peněženka je virtuální prostor, kde se zobrazují informace o výši částky, která vám zbývá při odečítání peněz z prodeje zboží v tarifu Marže nebo nadstandartních služeb. Při objednávce tarifu Marže jste si museli předem dobít kredit - zde se vám jeho výše ukáže. Virtuální peněženka je zobrazena u všech typů tarifů. V případě tarifů na časové období a nedobití kreditu bude její stav 0,-.

    Jak funguje tarif Marže?

    • Při zakoupení tohoto tarifu si zakupujete kredit pro virtuální peněženku. Při prodeji výrobků se z virtuální peněženky odečte 7% z ceny výrobku. Neplatí se za vystavení produtku ani další jiné poplatky. Po vyčerpání kreditu je třeba ho opět dobít, aby jste mohli výrobky prodávat. Při stavu kreditu 0 Kč nebo v těsné výši nad nulou se vaše výrobky na e-shopu nebudou zabrazovat. O nízkém stavu informujeme e-mailem. Dobitý kredit má platnost 2 roky, ovšem do 1 roku od prvního dobítí je třeba kredit o jakoukoliv nabízenou částku opět dobít. Z kreditu je také možno zakoupit nabízení doplňkové služby (reklama v banneru, nadstandartní funkce apod).

    Jak funguje tarif Na rok, Na sezónu, Na skok?

    • Těmito tarify si zakoupíte členství na určité časové období, ve kterém můžete vystavit a prodávat své výrobky. Neplatíte žádné další poplatky za vystavení ani při prodeji výrobků. I přesto si můžete dobít kredit do virtuální peněženky, ze které pak můžete kdykoliv zakoupit nabízení doplňkové služby (reklama v banneru, nadstandartní funkce apod).

    Pro koho je určen tarif Na pohodu?

    • Tarif Na pohodu je náš speciální tarif na podporu lidí v invalidním důchodu, pro držitele průkazu OZP, chráněné dílny, sociální firmy. Tedy pro všechny, kteří pracují s nebo zaměstnávají znevýhodněné osoby. Pro ověření je potřeba uvést IČO organizace nebo nahrát při objednávce doklad oprávňující tento tarif využívat.

    Můžu si zvolit druh dopravy a cenu za něj?

    • Ano, při objednávce tarifu se vás na druh dopravy zeptá formulář. Zvolíte si nejlepší volbu a tu vám pak systém u vašich produktů nastaví. Ceny jsou globální a pro všechny stejné dle aktuálních tarifů zvolených dopravců. Připravujeme možnost zadat si vlastní cenu dopravy (slevy na zákaznickou kartu apod).

    Jak je to s platbou za prodané zboží?

    • Zákazník platí celou cenu objednávky (platební kartou, bankovním převodem, QR kódem) na náš bankovní účet. Po výrobcem potvrzení objednávky a zaslání čísla baliků výrobci zašleme danou částku na jeho bankovní účet. Důvodem je ochrana zákazníka v případě nezaslání zboží výrobcem.

    Kdo vystavuje fakturu a na koho?

    • Fakturu vystavuje výrobce s hlavičkou zákazníka. Faktura se přikládá do balíku. Portál BezvaRuce je pouze Zprostředkovatel obchodu a služeb.

    Slyšeli jsme něco o nové verzi portálu, o co jde?

    • Ano, v blízké době budeme celý systém zlepšovat a přidáme další funkce. Plánovaný upgrade je na 7/2021.

    Co je Dodavatelská sekce?

    • Dodavatelská sekce je oddělená součást e-shopu, přes kterou výrobci nahrávají své produkty do e-shopu. Produkty procházejí kontrolou a posléze jsou přesunuty na portál. Kontrola může trvat až 48hod, v závislosti na časovým možnostech. Pro přihlášení potřebujete vaše ID a heslo, které jsme vám zaslali. Dodavatelská sekce bude s nástupem upgrde e-shopu 7/2021 zrušena a nahradí jí login přímo v rozhraní portálu. 

    Zaručíte mi objednávky?

    • Bohužel tohle vám nezajistí nikdo a nikde. Stejně jako zdraví a štěstí. To, zda se bude budou vaše produkty prodávat závisí na mnoha faktorech. Ale i přesto se budeme snažit aktivně pro toto udělat maximum.

    Jakou děláte portálu reklamu?

    • Prezentujeme se převážně na sociálních sítích a to jak sdílením produktů, tak tvořením upoutávkových příspěvků na daného výrobce. Samozřejmostí jsou obecné reklamy.

    Jakou máte sledovanost portálu?

    • Aktuální počty z Google Analytics hovoří o denním průměru 350 návštěvníků a toto čísla pořád roste.

    Portál prý pomáhá druhým, můžete o tom napsat více?

    • S velkým srdcem podporujeme ty, kteří to potřebují. Darujeme finanční obnosy Dobrému anděli, kterému každý měsíc posíláme peníze a nárazově podporujeme projekt Znesnáze21. Účastníme se také různých aukcí, kdy výtěžek jde na onkoláčky a podobně. O pomoci se můžete dočíst ve článcích v našich Aktualitách na tomto odkazu

    Kolik zaměstnanců má portál BezvaRuce?

    • Žádného. Náš tým osmi dobrovolníků a ambasadorů dělá pro vás vše ve svém volném čase a zadarmo.

    Jak nakládate s financemi?

    • Všechny finance získané z registrací nových výrobců dáváme do vývoje e-shopu a do podpory potřebným. Část peněz také jde na reklamu, provozní potřeby, grafika, programátory, účetní, právníka. 

    Máte vlastní sklad?

    • Ne, všechny produkty na tomto portále mají výrobci skladem u sebe. Portál v současné chvíli nedisponuje vlastním skladem.

    Kolik prodejců u vás může prodávat?

    • Z důvodu konkurenceschopnosti výrobců, počtu produktů a přehlednosti jsme se rozhodli pro omezení počtu výrobců na 1000. Aktuálně je kapacita naplněna na 11%.