Dnes se společně zamyslíme, jak můžeme styl fotek přizpůsobit tomu, co chceme kupujícímu sdělit.

    Zamyslete se nad svým vlastním stylem. V jakém prostředí by to vašim výrobkům slušelo?

    Jaký typ člověka by váš výrobek nejlépe využil?

    Jak to vypadá u něj doma?

    Mohu to nějak promítnout do fotografií a tím jim dodat jedinečnost?

    Příklad: Vyrábím perlové šperky.

    Mohu přemýšlet třeba takto:

    Moje zákaznice si chce připadat jako princezna z pohádky.

    Šperk zasadím do prostředí jako z královského paláce.

    Tradice a luxus. Satén, zrcadla, zlato… Kam princezna večer odloží šperk?

    Co třeba fotografie něžného dekoltu v zrcadle?

    Odloží jej na sametový nebo saténový polštářek?

    Nebo:

    Zákaznice je moderní žena, která nosí perly v běžných situacích.

    Něžná ale moderní. Jak vypadá její noční stolek? Jak vypadá její zimní zahrada?

    Mohu kousek takových zátiší přenést do fotografií?

    Takto?

     

    Nebo takto?

    Volba je na vás, na tom, co vám je bližší. Svoje zákazníky si najde každý styl, pokud se vám povede ho pěkně ztvárnit.

    Nezapomínejte, že středobodem fotografie je váš produkt a ne pozadí. I jen malý náznak atmosféry prostředí stačí.

    Například jako součást rozostřeného pozadí. S rekvizitami zacházejte střídmě.

    Prostředí si ujasněte ve své hlavě, abyste věděli, jaký styl chcete do fotografií promítnout.

    Samotné promítnutí stylu se může ve výsledku projevit pouze volbou textury pozadí, druhu textilu, stylu nábytku, který je součástí fotky…

    Například vaše myšlenkové cvičení o perlách vyústilo v představu královského paláce.

    Výsledkem může být pouze volba textilie, jakou bychom v paláci našli, nebo malé hrátky s doplňkovým osvětlením. Zkrátka chceme přenést pouze kousek atmosféry. Méně je více.

    Příklad 1:

    Tato fotka působí velmi minimalisticky, přesto i na jednoduché fotce můžeme malou změnou barvy pozadí dosáhnout výrazné změny atmosféry a působení.

    Zkuste si k jednotlivým fotografiím v hlavě přiřadit slova, která vystihují jejich atmosféru.

    Mě napadlo:

    Černá verze: luxus, noc, večírek

    Šedá: neutrální, kancelářská, seriózní

    Červená: smyslná, ambiciózní, soukromí, milenci, láska

     

    Příklad 2:

    Kdo si zde položil tyto věci a proč?

    Moje myšlenky: starší dáma se chystá do divadla nebo na ples.

    Právě si na přehoz na posteli položila parfém a šperk, které na tuto speciální příležitost použije.

    Perly jsou pro ni něco vzácného, co si bere pouze na zvláštní příležitost.

    Je na vás, zda chcete, aby váš výrobek působil tradičně.

    Jak bude vypadat stejný náramek, pokud ho používá manažerka ke každodennímu pracovnímu jednání?

    Kam si ho odkládá? Nebo ho nosí slečna jako dárek od rodičů, či milého?

     

    Speciální kapitolou jsou věci, které souvisí s kosmetikou, dotýkají se obličeje, nebo obecně kůže.

    U nich se zaměřte při výrobě i focení na to, aby prostředí bylo takřka sterilní. Fotografie by měly působit čistě, minimalisticky.

    Příkladem jsou čistící látkové tamponky na obličej, či látkové hygienické vložky. Samozřejmě kosmetika.

    Takové výrobky nesmí za žádných okolností působit ušmudlaně. Nefoťte je v chaotickém prostředí.

    Naopak kreativní potřeby a hračky snesou o něco více rekvizit a členitější fotku.

         

    Jednotný styl tvorby

    Ideálně si zvolte jeden styl prostředí a v něm foťte delší dobu.

    Tím se vaše výrobky odliší a zákazník uvidí na první pohled, že výrobky jsou od vás, případně z jedné produktové řady.

    Dobré je, zvolit si jeden hlavní styl celé vaší tvorby a pak tvořit delší série ze stejného fotokoutku.

     

    Příklad:

    Váš hlavní styl: přírodní, produktová řada: léto u moře

    Váš hlavní styl: kancelář a minimalismus, produktová řada: zápisníky pro moderní domácí kancelář

     Váš hlavní styl: tradiční, Produktová řada: Vánoce v tradičním stylu

     

    Pomůže vám to i v jednotnějším stylu sociálních sítí. Při focení výrobků je výhodou nebýt příliš akční a kreativní.

    Lepší je většinou používat stále stejné pozadí dotažené k dokonalosti a obměňovat spíš méně.

    Obměňujte, pokud chcete prostředí vylepšit. Pokud jste s volbou barev a stylu spokojeni, snažte se jej držet a proměnu provádějte postupně.

     Nebojte se hledat inspiraci na fotobankách a u fotografů. Nekopírujte, ale inspirujte se od profesionálů, jak pěkně vyfotit váš druh výrobku.

    Fotobanky kam se můžete podívat (název výrobku si musíte přeložit do angličtiny):

    https://www.pexels.com/

    https://www.dreamstime.com/

     

    Rady dobrovolníkům

    V této sekci k fotografiím našich dobrovolníků napíšu, co by se dalo zlepšit.

    Originální fotografie je vždy ta vlevo. Vpravo jsem přidávala náznak, jak by bylo možné ji vylepšit.

    1

     

    Tato fotografie je vyfocena pěkně, ale osobně bych u focení handmade výrobků ve většině případů volila barevné vyvážení neutrální až teplejší.

    Fotografie působí trochu studeně. Výjimku tvoří věci týkající se kosmetiky a koupelny, u těch můžeme volit chladnější sterilnější odstín.

    Vpravo je verze s barvami posunutými trochu více do teplejších odstínů. Použila jsem ve Photoshopu funkci Color balance.

    Osobně bych nefotila kuchyňské prkénko takto na zemi, působí to trochu nepřirozeně, volila bych ze dvou variant:

    • umístění na stole, vedle například sklenice vína, náznak krájení apod. - klasické domácí využití
    • umístění pro venkovní kempování – bude si na něm krájet někdo salám a chleba někde v přírodě? Pravděpodobně ho ale i tak nepoloží na zem.

    Ohledně focení na zemi se jedná o můj osobní názor. Fotografie vůbec není špatná a asi bych ji nepřefocovala.

    2

     

    Pěkné tričko, které na fotce nemůže vyniknout kvůli příliš členitému pozadí a rekvizitám.

    Osobně bych volila například focení na ramínku před jednoduchým pozadím.

    Ramínko si zvolte nějaké pěkné, které budete mít pouze pro focení. Zde se zdá, že je foceno na peřině na posteli, a to nevypadá dobře.

    Fotka je na e-shopu takto otočená, tím pádem hlavní motiv není vidět tak, jak na něj budeme koukat. Určitě bych fotku otočila na šířku.

    Narychlo jsem ve photoshopu zkusila naznačit, jak by mohla fotografie vypadat po zjednodušení kompozice.

    Také jsem tričko trochu zesvětlila. Kvůli focení na hrbolatém povrchu působí tričko zmačkaně. Pozor na to.

    Jedna fotografie z fotobanky pro inspiraci:

    3

    Jako poslední tady máme krásný náramek z pravých perel a chirurgické oceli, který na fotce nepůsobí luxusně tak, jak by měl.

    O perlách jsem se již zmiňovala v článku, tak jen krátce. Látka na pozadí je pomačkaná a působí ušmudlaně, volila bych luxusně působící nemačkavý textil.

    Dají se sehnat i papíry, nebo tapety se sametovým, nebo perleťovým povrchem.

    Opět jsem se pokusila naznačit, jakým směrem bych navrhovala fotku pozměnit.

    Také jsem fotografii ve Photoshopu trošku zesvětlila. Kolem perel jsou stíny, perlám by lépe slušelo rozptýlenější světlo, které nevrhá stíny.

    Světlu se budu věnovat v některém z příštích dílů.

     Doufám, že vás nový článek potěšil a budu se těšit zase příště. Uvítám, když se podělíte o vaše názory a myšlenky.

     Vaše Jana

    Instagram:

    https://www.instagram.com/janerain.cz/