V tomto díle jsem shrnula několik bodů k tvorbě a přípravě výrobků před focením. Na konci se podíváme na některé fotografie našich tvůrců.

Hezká fotografie výrobku začíná už ve fázi výroby

Každá nedokonalost na výrobku, které by si zákazník naživo možná ani nevšiml, na statické fotografii vynikne.

Na fotografii koukáme dlouho a všimneme si každého smítka. Je to tím, že předmět není v pohybu a často ho fotíme z větší blízkosti, než z jaké se na výrobek zákazník kouká.

Výrobek si často fotí i zákazník sám na sociální sítě. Je skvělé, když sám zákazník dělá vaší práci dobrou reklamu.

Dávejte si pozor na následující věci:

  • Chlupy zvířat – pokud tvoříte v domácnosti s mazlíčky dávejte na ně obzvláštní pozor, a to i s ohledem na alergiky.

  • Výrobek by měl vznikat v nekuřáckém prostředí, zvlášť pokud je textilní, nebo dřevěný.

  • Před tvorbou si umyjte ruce – pozor na práci s bílým textilem, papírem, přízí… Každé zašmudlání bude vidět.

  • Snažte se, aby byl výrobek pěkný i zezadu. Vy ho možná vyfotíte jen zepředu, ale zákazníci ho mohou dát na sociální sítě vyfocený z jakéhokoli úhlu.

  • Výrobek by měl k zákazníkovi dorazit pěkně čistě zabalený. Opatrně s recyklací obalů, zákazník si všimne. Pěkné balení může být i součástí produktu a může být také nafoceno. Pěkným obalem může váš výrobek nalákat zákazníky, kteří ho chtějí darovat. Zvažte nákup obalových materiálů přímo na míru vašemu výrobku, s pěkným potiskem, nebo si vytvořte například nějaké pěkné razítko. Obaly mohou být klidně eko a z recyklovaného materiálu, ale musí být nové a čisté. Pěkné jsou i obaly, které zákazník může ještě využít (pevnou krabičku, kterou pošlete ještě zabalenou do papíru, může zákazník použít na skladování drobností).

  • Výrobek nesmí působit jako použitý. Musí na něm být vidět, že používáte nový, nepomuchlaný materiál. Pokud vytváříte recy výrobky, viditelně označte, který přesně materiál a z jakého zdroje používáte. Snažte se o to víc, aby výrobky vypadaly jako nové a byly perfektně čisté. O to větší hodnotu budou v očích zákazníka mít.

 

Sekce pochval

Na závěr jsem vybrala několik fotografií od výrobců na našem e-shopu, které bych chtěla pochválit:

https://www.bezvaruce.cz/p/macrame-dekorace-17

Na této fotografii se mi líbí nápaditá kompozice s použitým materiálem a čtvercový formát, který se bude hezky používat na sociálních sítích. Vidím, že byl pravděpodobně na úpravu použit nějaký filtr. Vypadá dobře, nicméně s použitím filtrů buďte opatrní, ať barva výrobku nadále odpovídá originálu. V levém rohu je na fotce nějaké smítko, které by bylo lepší vyretušovat 😊.

https://www.bezvaruce.cz/p/kabelka-na-zapinani-2

Tato relativně minimalistická fotografie dává krásně vyniknout výrobku. Všimněte si, že přestože je vidět stěna, tapeta, a ještě stůl, pozadí působí nerušivě. Je to tím, že je vše sladěno do bílé barvy a docela dobře splývá. Pokud by tapeta byla barevná, raději bych volila fotit výrobek na jiném místě.

https://www.bezvaruce.cz/p/pribornik

U fotografie košíku na příbory mě zaujala kreativní kompozice, která naznačuje určité prostředí, do jakého by se košík asi hodil. Díky malé hloubce ostrosti a tomu, že červené nádobí je v pozadí, je na první pohled jasné, který výrobek na fotografii je ten hlavní a určený na prodej. Červená barva šípků propojuje popředí se stejnou barvou nádobí v pozadí. Trochu mi jen vadí, že šípky překrývají košík, možná by jich mohlo být o něco méně, aby hlavní roli více přenechaly košíku.

Připravuji už pro vás další díl, ve kterém se můžete těšit na myšlenkové cvičení ohledně toho, jak vaše výrobky zasadit do prostředí. Na konci začneme s kritikou několika fotografií dobrovolníků.

Těším se na vaše dotazy a komentáře. 

Tak ahoj příště

Vaše Jana alias JaneRain

(Instagram: https://www.instagram.com/janerain.cz/)